Rc-ohjatuilla autoilla käytettävät autoradat ovat ulkoradat ja sisäradat. Sisäradat on päällystetty yleisesti tarkoitukseen sopivalla kokolattiamatolla (mattoradat) ja ulkoradoilla pinta on asfalttia (asfalttiautot) tai vaihtoehtoisesti maata (maasturit). Ratapaikka itsessään tarkoittaa itse rataa, ohjaajan koroketta, autojen varikosta ja muista tiloista.
Rc-autoille tarkoitettu matosta tehty rata on RC-sääntöjen mukaan tarkoitukseen sopivasta kokolattiamatosta koottu ainakin kahden metrin levyinen rata, mihin ajoura on merkitty selvästi ja siihen on sijoitettu tarvittavat oikasuesteet. Suomessa ei ole paljoa valmiita matosta tehtyjä ratoja, vaan ne tavallisesti kasataan ajoja varten liikuntahalliin tai vastaavaan paikkaan. Radan pituus on yleisesti vähän yli sata meträ. Mattoradalla tavallisesti kilpaillaan touring- ja ns. mattorata-autoilla.
Rc-autoille tarkoitettuna asfalttiratana käytetään tavallisesti pysäköintialueita tai jotain vastaavaa asfalttipäällysteistä paikkaa, joihin rata pystytään merkitsemään ja asettamaan oikaisuesteet. Suomessa on ainoastaan muutama valmis ja ainoastaan RC-autojen käyttöön varattu asfaltoitu rata joka on tehty nurmikon päälle.
Asfalttiajoradan leveyden pitää olla vähintään kolme metriä ja pituus on tavallisesti alle 300 metriä. Ajajakoroke, mihin on mahdollista sopia aika monta auton kuljettajaa, on tavallisesti noin 2 metrin korkuinen. Varikko on mahdollisesti katettu tai sitten vain avoin ja sieltä pitää löytyä verkkovirta tarvitseville. Asfalttiradoilla tavallisesti ajetaan kilpaa kaiken tyyppisillä rata-autoiluun sopivilla nopeilla rata-autoilla.