Rc-ohjattaville autoille on paljon eri akkuvaihtoehtoja. Tavallisesti akut muodostuvat yhdestä tai useammasta kennosta. Akun tiedot ilmoitetaan LiPo-akuissa näin: 2S2P. Tarkoittaa että akussa on sarjassa (S=SERIAL) kaksi kennoa. Akussa on myös 2 kennoa rinnakkain (P=PARALLEL). Niinpä neljästä 3,7V 2000mAh kennosta muodostuu 7,4 Volttisen 4000mAh kapasiteetin akku.
Yleisin akkutyyppi on NiMH-akku. Lyhenne tarkoittaa nikkelimetallihybridiakkua. NiMH-akussa latausreaktio kulkee vasemmalta oikealle ja purkureaktio taasen oikealta vasemmalle. Ladattavissa AA-paristoissa akkutyyppi on tavallisesti nikkelimetallihybridi.
NiMH-akut ovat helppohoitoisia ja omiaan esimerkiksi lasten ja nuorten käyttöön.Pitää kuitenkin muistaa että ne pitää kuluttaa tyhjiksi ennen latausta, ja ladatessa puolestaan niitä pitää ladata kunnes ne ovat täynnä.
Toinen kauko-ohjattavissa laitteissa tavallinen akkutyyppi on LiPo-akku. Lyhenne tarkoittaa Litiumpolymeeriakkua, jossa on hieman enemmän kapasiteettia nikkelimetallihybridiakkuihin verrattuna. LiPo-akkuja ladatessa pitää muistaa, että ne pitää ladata nimenomaan LiPo-akkujen lataamiseen tarkoitetuilla latureilla, DC- menetelmällä.
Latausta pitää tarkkailla ja LiPo-kennon maksimi jännitettä (4,2V) ei saa ylittää. LiPo-kennojen nimellisjännite on 3,7V ja jännite ei saa laskea alle 3V, koska kenno vahingoittuu.
Akkuvalmistaja kertoo myös LiPo-akun maksimilatausvirran. Akun latausvirta ilmoitetaan merkinnällä C. 2500mAh kapasiteetin akussa merkintä 1C tarkoittaa 2,5:ttä Ampeeria latausvirtana. Tätä valmistajan ilmoittamaa maksimilatausvirtaa pitää noudattaa.
LiPo-akut voivat kuumentua ladatessa,joten latauspaikka pitää valita huolellisesti.Akkua ladatessa voi käyttää LiPo-akun Suojapussia. Jos akku pullistuu hävitä se.